måndag 8 november 2010

Vi vänjer oss snabbt

Så var det då dags att testa sina nya kunskaper från förra veckans underbara kursdagar. Sagt och gjort så fick 2k åter igen vara försökskaniner med att skriva "small moments". Tack snälla ni! Vi startade upp måndagen med detta och det gick som på räls, nja för eleverna flöt det på bra men för mig som lärare kändes det märkligt att samla in ihopsatta papper med handskrivit material. Var gör jag av "bibborna"?.. Det kändes som att ta ett steg bakåt i utvecklingen nu när vi är vana vid att använda datorer. Men så nyttigt ändå vill jag inbilla mig. Inga elever klagade på att skriva för hand och jag fick möjlighet och se hur de använder sig av skriftspråket och hur de hanterar bokstavsformerna. Så bra.
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.